4020031402 |
Pràctiques restauratives |
2021-2022 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
2/3/2022 - 30/3/2022 (15 hores) de 17:30h a 19:15h |
|
CRP del Vallès Occidental II |
|
Alcoi, 57 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Els professionals de l’educació tenim la responsabilitat d’aprendre a gestionar de forma sostenible, adaptativa i positiva el nostre món emocional per a que la nostra energia afectiva s’orienti al nostre creixement personal, augmenti la qualitat de les nostres relacions i millori el món en què vivim. Quan la persona millora, tot el que l’envolta també evoluciona.
El desenvolupament de les diferents competències emocionals i socials avui en dia és essencial, tant per al benestar personal com per poder oferir, en la tasca de docent, la nostra millor versió, acompanyant amb serenitat i Il·lusió als alumnes i fent-los de mirall per a la seva gestió emocional i gestió positiva dels conflictes.
La reflexió, l’anàlisi i el qüestionar-se sobre l’àmbit emocional, i la forma de resoldre els conflictes, posant èmfasi en la mirada restaurativa serà el fil conductor de la formació. Les pràctiques restauratives ens permetran detectar, prevenir i resoldre conflictes, afavorint les relacions d’equip, millorar el clima i la convivència i acompanyar als petits infants.
|
| |
Objectius |
- Prendre consciència de la importància de desenvolupar les competències emocionals. (Consciència, regulació, autonomia emocional, habilitats socio-emocionals i habilitats de vida).
- Reflexionar sobre la importància de generar espais amables i emocionalment protegits que facilitin l’expressió emocional, la reflexió, la cohesió de l’equip i el coneixement.
- Introduir conceptes bàsics de l'enfocament restauratiu.
- Presentar els cercles restauratius com a metodologia d'aula.
- Reflexionar sobre les necessitats emocionals de la comunitat educativa (docents, alumnes, famílies) i cercar formes de gestió d’aquestes necessitats.
Practicar tècniques assertives per millorar la comunicació amb els diferents agents (companys/es, famílies, infants). CNV.
- Conèixer els passos essencials en la gestió positiva dels conflictes.
- Conèixer i practicar els principis de l’enfocament restauratiu.
- Generar un espai de trobada, reflexió, creixement personal i grupal.
|
| |
Continguts |
- Iniciació a les pràctiques restauratives
- El cercle com a eina de diàleg i coneixença.
- Empatia. Legitimació d’emocions.
- Estils de comunicació. Comunicació no violenta. Assertivitat.
- Escolta atenta, activa i empàtica.
- Passos i preguntes en la gestió positiva dels conflictes.
- Principis de l’enfocament restauratiu. Cultura de la pau.
|
| |
Observacions |
Sessions formatives en format NO PRESENCIAL.
|
| |
Formador/a |
Rosa Miralles Pascual
|
| |
Avaluació |
. Satisfacció de les persones assistents i en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
. Aprofitament i transferència a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Participació activa a les sessions.
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
02/03/2022 |
1730 |
1915 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
dimecres |
30/03/2022 |
1730 |
1915 |
|
| |